dinsdag 27 augustus 2013

Na gevaarlijke Cambridge eindelijk weer thuis

Vandaag wordt een geweldige dag



Het is vandaag 8 November 2012. Vanmorgen stond ik op met een glimlach rond mijn gezicht, denkende aan mijn jongste kind, wat vandaag ontslagen wordt uit het ziekenhuis.


Ik heb al eerder geschreven over het ziek zijn van mijn dochter. de nadelen van het gevaarlijke Cambridge Dieet, waarvan mensen helemaal geen weet hebben. het wordt ons opgelegd door de maatschappij en de media, dat we er voorbeeldig moeten uitzien. Dat we moeten voldoen aan een ideaalbeeld, wat overeenkomt met een anorexia patient. Honderden, misschien wel duizenden diëten worden naar ons hoofd geslingerd. Elke dag worden vrouwen geconfronteerd met dunne modellen via de media.


Duizenden reclames van cosmetica, afslankmiddelen en slanke dames, flitsen door middel van reclames op ons netvlies. De perfecte vrouw met een brede witte glimlach verschijnt dan in beeld. Jong, slank en strak moet je uitzien. De plastische chirurgie krijgt steeds meer invloed op de samenleving en het wordt standaard dat de mens zich wil veranderen.

Kinderen van nu willen zelfs al hun neus laten veranderen of laten zich inschrijven voor liposuctie op vijftienjarige leeftijd. Er is veel commentaar geweest op mijn artikel over het gevaarlijke Cambridge dieet. Sinds dat ik het artikel heb geplaatst, zijn er andere schrijvers, doktoren en anderen die zich in deze materie hebben verdiept. Ik heb zelfs al uitgevonden dat er enkele doden zijn gevallen, onder mensen die zich aan die poeders hebben vastgehouden. Cambridge consulenten vinden het normaal dat hun gebruikers klachten rijgen. Zware hoofdpijnen, slaapgebrek, slechte ademhaling, obstipatie, misselijkheid en haaruitval.


Bij mijn dochter was het zware obstipatie, het totaal niet meer naar de toilet kunnen gaan. Haar darmen zaten compleet vol en het bleek dat er geen enkel beetje vocht meer in de darmen zat. Cambridge ontneemt alle vulstoffen weg uit je lichaam. Ze spreken zelf van tijdelijkheid van de symptomen, maar ze hebben het niet over de definitieve beschadigingen die het dieet kan aanrichten. Ik ben in ieder geval blij dat ik dit punt onder de aandacht heb kunnen brengen en dat ik verdere gebruikers kan waarschuwen voor dit product.



Vandaag kan mijn dag niet meer stuk.

Ik heb net mijn dochter opgehaald in het ziekenhuis. Mijn dag kan niet meer stuk. Het was een lange weg naar de uiteindelijke diagnose. Een weg van pijn, onbegrip en onmacht.
Ik kan me de afgelopen weken nog goed voor de geest halen. Een Night Care zoals wij dat hier hebben, kunnen ze beter afschaffen. de eerste keer dat ik me met mijn dochter meldde, moest ze maa een paracetamol nemen en werd gewoon weer naar huis gestuurd. De tweede keer werd ze opgenomen, een infuus met krampen verminderend medicijn erin werd aangelegd, buik foto gemaakt en na zes uur stonden we weer buiten.

Afgelopen week heeft het zich zo erg doorgezet, dat ik echt dacht dat ik ze zou gaan verliezen.
De eerste hulp van het ziekenhuis wilde dat ik met haar zou wachten in de hal, maar ik wist vanuit mijn hart dat ze met spoed een arts moest zien. Er werd al snel morfine toegediend, omdat de pijn ondraaglijk werd. Er werd bloed afgenomen, urine werd onderzocht en al snel bleek dat haar lever waarden omhoog geschoten waren. Indien de lever waarden omhoog gaan duidt dat meestal op een aandoening met de lever zelf of met de gal.


Doordat mijn dochter het Cambridge dieet had gevolgd, is haar stoelgang maanden stil komen te liggen. Het Crash dieet van Cambridge heeft ervoor gezorgd dat er galstenen zich hebben ontwikkeld, waardoor haar nu op 23 jarige leeftijd een operatie staat te wachten. Ze hebben een MRI scan gedaan en een echo van de buik. Naar aanleiding van verscheidene onderzoeken, werd er een E.R.C.P. bij haar gedaan. Dit is een behandeling waarbij de arts met een flexibele slang via de mond, slokdarm en maag in de twaalfvingerige darm komt.

Via de twaalfvingerige darm kan de arts de galwegen bereiken. Ze hebben voor nu het gruis wat zich in de galwegen bevond, verwijderd en de galwegen schoongemaakt met een ballonnetje. Eergisteren werd de E.R.C.P. gedaan en vandaag mocht ze dan naar huis.


De operatie kan spoedig plaatsvinden, daar de galblaas niet ontstoken was. Ik denk dat in de komende weken zij de operatie al kan plannen. Vele collega´s in het ziekenhuis zijn met haar gemoeid en zullen zeker hun steentje bijdragen, dat ze de maand December niet in het ziekenhuis moet liggen. De operatie is het gevolg van het drastisch verliezen van gewicht. Het gevolg van een bedrijf, wat zelf niet instaat voor de gevolgen van hun product. Ze zijn te laf om mij zelf te bellen of hun visie op dit geheel te geven. Ze hebben alleen maar kritiek op mijn artikel en mijn stellingen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik heb ingegrepen in dit verhaal.




Het is natuurlijk nooit leuk dat je door ziekte van je eigen kind, op een thema stuit wat de weergaven niet kent. Ik hoop dat veel vrouwen dit mijn artikels lezen en niet aan dit crash dieet beginnen. Dat ze zichzelf gewoon accepteren zoals ze zijn.


Je moet gewoonweg anders gaan denken. Jij bent wie je bent en je bent uniek en onvergelijkbaar. Je bent niet de jongste, de knapste of de lelijkste. Jij bent jij. Je moet je interne kritiek uitschakelen, omdat hij je zelfvertrouwen ondermijnt.


Je bent goed zoals je bent, omdat je er bent zoals je bent.

Leer dit gegeven te accepteren.


Altijd en overal, wat er ook gebeurd.

Wees lief voor jezelf.



Vandollum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten